30 Ağustos 2014 Cumartesi

Alfa Romeo Mito 2014 Teknoloji

Süspansiyon ve DNA

Standart olarak teknoloji ve güvenlik
Yeni Alfa Romeo MiTo, kontrol hissi ve sürüş memnuniyetinden ödün vermeyen gerçek bir Alfa’dır. Alfa Romeo araçları her zaman sürüş konforu ve dinamik davranış açısından kendilerine has özelliklere sahip olmuştur: bu araç söz konusu olduğunda, bunlar inkar edilemez güçlü noktalardır. Dolayısıyla, MiTo dinamik kontrol ve güvenlik için standart olarak bir dizi sofistike özellikler sunar. Böylece süspansiyon sistemi için denenmiş ve test edilmiş iki seçenek ortaya çıkmıştır – önde MacPherson konfigürasyonu ve arkada burulma kirişine sahip yarı bağımsız konfigürasyon.
Alfa Romeo DNA
MiTo, sürücünün ihtiyaçlarına ve farklı yol koşullarına aracın kişiliğini adapte eden ve temel sürüş parametreleri (motor tepkisi, denge kontrolü ve direksiyon yardımı) üzerinde çalışan yenilikçi bir aygıt olan Alfa DNA sistemi ile donatılan ilk Alfa Romeo aracıydı. Alfa DNA sistemi motor, frenler, direksiyon, süspansiyon ve şanzıman üzerinde çalışır ve koşullar ve sürücünün arzuları için en uygun sürüş stiline göre üç farklı araç davranış modu sağlar: süperspor modu Dinamik mod, şehir içi modu Normal mod ve düşük yol tutuşu koşullarında bile maksimum güvenlik sağlayan Tüm Hava Koşulları modu.



Multiair

Yeni döneme öncülük eden bir araç olarak düşünüldüğünde, Alfa Romeo performans, çevre dostluğu ve çeşitlilik bakımından devrim niteliğinde sonuçlar elde etmek için yeni nesil benzinli motorları sunar. Özellikle, MultiAir teknolojisi mevcut benzinli motorlar ile karşılaştırıldığında büyük bir nesil farkını ortaya çıkarır. Bu durum, bu yeni teknolojiyi temelden destekleyen prensip sayesinde başarılmıştır: her hızda ve tüm sürüş koşullarında optimum yanmayı garanti eden ana unsurları sürekli olarak ayarlama imkanı. Motorun emme subaplarını çalıştırmayı sağlayan yenilikçi bir hidro-elektrik sistemi, konvansiyonel gaz kelebeklerinin yerini alarak hava girişinin ve yanmanın doğrudan ve dinamik kontrolünü sağlar.



Start & Stop 

Aracınızı şehirde kullanırken Alfa MiTo tüm MultiAir motorlarında ve tüm dizel motorlarda bulunan Start & Stop aygıtından faydalanır. Bu aygıt, sürekli olarak aktiftir; ancak, sürücü tarafından kapatılabilir. Yakıt tüketimini, zararlı emisyonları ve gürültü kirliliğini azaltmak için şehir trafiğinde durağan pozisyonlarda aracı otomatik olarak durdurur ve çalıştırır.



Alfa TCT şanzıman

lfa MiTo, sürücüye optiumum performans sunan yeni TCT vites kutusu ile donatılmıştır. Bu sistem, önceki vitesteyken sonraki vitese geçmeyi sağlayan paralel iki şanzımandan oluşan çift kuru kavramaya sahip aktarma sistemidir.

Yeni Alfa TCT, 6 vitese ve 4 pozisyona sahiptir:

  • park (P);
  • geri (R); 
  • boş (N);
  • ileri (D).

TIP modunda, vites kolunun aşağı yukarı hareketi ile veya direksiyon üzerindeki kontrolleri kullanarak manuel olarak vites değiştirilebilir.

Bu teknoloji büyük faydalar sağlar:
  • Tork konverterli geleneksel otomatik şanzıman ile karşılaştırıldığında %10 daha az yakıt tüketimi ;
  • Güç kaybı veya sarsılma yaşamadan daha hızlı ve yumuşak vites değiştime;
  • Tek bir hareketle otomatik moddan manuel sıralı moda geçiş;
  • Yüksek sürüş konforu ;
  • Alfa TCT vites kutusu, Alfa Romeo DNA fonksiyonları ile ortak çalışarak sürücüye kendi stilini belirleme imkanı sağlar.
Normal modda, tüm dinamik davranışlar konfora ve yakıt tüketimini kontrol altına almaya yöneliktir. Yakıt tüketimini azaltmak ve gürültüyü en aza indirmek için yüksek hızda en yüksek vitese geçilmesi önceliktir. 
Dinamik modda, aracın performansı ve tepkiselliği önceliktir; yüksek devirde vites atılır; hızlandırıcı serbest bırakıldığında motor freni her zaman sağlanır.
Tüm hava koşulları modunda, vites değiştirme stratejisi ve motor kalibrasyonu Normal mod ile aynıdır. Yol tutuşunun düşük olduğu koşullarda tutuşu optimize etmek için hızlanma esnasında tork kontrolü artar.
 1.4 TB 135 HP’de mevcuttur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder