Süspansiyon ve DNA
Teknoloji ve Güvenlik Standartı
Dinamik kontrol ve güvenlik için Alfa Romeo Giulietta’nın standart ekipmanları son teknoloji elektronik sistemleri içerir. İleri düzen McPherson ön süspansiyon ve MULTILINK arka süspansiyon sınıra ulaşıldığında bile mükemmmel bir denge sağlamak için tasarlanmıştır. Dahası, Giulietta, üç farklı sürüş modunu seçebilen Alfa DNA selektörünü kullanarak en iyi sürüş koşulunu sunar. Bu sürüş modları Dynamic, Natural ve All Weather.
Tüm bu sistemler eşsiz bir Alfa Romeo sürüş güvenliğini, araç çekişini ve performansı temin eder. Giulietta süspansiyon sistemi sahip olduğu çift ruhu ön plana çıkarır: sportif ve eğlenceli; ancak, hükmedilebilir ve konforlu.
Alfa D.N.A
Bu sistem, araç kişiliğinin sürücünün ihtiyaçlarına ve farklı yol koşullarına adapte edilebilmesini sağlar.
DYNAMIC modda, aracın performansı herhangi bir Alfa Romeo’nun sportif ruhundan tam da bekleyeceğiniz gibi: motor tepkisi çok hızlı, aktarım overboost nedeniyle tatmin edici ve Elektronik Q2 diferensiyali virajların tamamen güvenli bir şekilde dönülmesini sağlar.
NORMAL modda, günlük sürüşler bile daha eğlenceli hale gelir; her zaman konforlu bir sürüş temin edilir.Yakıt tüketimi en aza indirilir.
ALL WEATHER modunda, en zor yol tutuşu koşullarında VDC ve Elektronik Q2 dahil bütün aktif güvenlik sistemleri alarma geçerek, Giulietta maksimum sürüş güvenliğini sağlar. Motor tepkisi daha aşamalı ve kontrollü hale gelir.
MultiAir
Yeni döneme öncülük eden bir araç olarak düşünüldüğünde, Alfa Romeo performans, çevre dostluğu ve çeşitlilik bakımından devrim niteliğinde sonuçlar elde etmek için yeni nesil benzinli motorlar sunar. Özellikle, MultiAir teknolojisi, mevcut benzinli motorlar ile karşılaştırıldığında büyük bir nesil farkını ortaya çıkarır. Bu durum, bu yeni teknolojiyi temelden destekleyen prensip sayesinde başarılmıştır: her hızda ve tüm sürüş koşullarında optimum yanmayı garanti eden ana unsurları sürekli olarak ayarlama imkanı. Motorun emme subaplarını çalıştırmayı sağlayan yenilikçi bir hidro-elektrik sistemi, konvansiyonel gaz kelebeklerinin yerini alarak hava girişinin ve yanmanın doğrudan ve dinamik kontrolünü sağlar.
Çevresel ve ekonomik açıdan önemli bir sonuç
- Yüksek performanslı kam profilinin uyarlanması ile %10’dan %35’e varan daha fazla maksimum güç;
- Supap üzerinde doğrudan kontrol sayesinde düşük hızlarda %15’e varan daha fazla tork;
- Yüksek hava kütlesi basıncı nedeniyle %12’ye kadar geliştirilen alım;
- Pompalama kayıplarının ortadan kaldırılması sayesinde yakıt tüketimi ve emisyonda %10’a varan azalma.
Tasarım
Giulietta, yol tutuşu, sağlamlık ve güvenlik bakımından talepkar müşterileri memnun etmek için tamamen yeni bir mimari ile karşımıza çıkıyor. Süspansiyon üzerinde kullanılan rafine teknik çözümler, yeni nesil direksiyon sistemi, alüminyum ve yüksek dayanımlı çelikler gibi malzemelerden üretilmiş hafif ve sağlam yapısı ve son teknoloji üretim teknikleri sayesinde hem sıradışı dinamik performans hem de yüksek konfor seviyesi sağlar.
Mühendislik alanında Alfa Romeo’nun büyük tecrübesi üzerine inşa edilen bir tasarım ve ortaya çıkan sonuç üstün teknolojidir. Eski nesille karşılaştırıldığında, tüm mimari alüminyum, magnezyum ve yüksek dayanımı ve sağlamlık niteliklerini ağırlık azaltımı ile birleştiren yüksek dayanımlı çelikler gibi yenilikçi malzemeler kullanılara yeniden tasarlandı. Bu mimarinin hafifliği yüksek bir performansa ve daha az fren kullanımına yol açar.
Yeni taban sacı; çeviklik, konfor ve güvenlik sağlamak için araç üzerindeki her bir mekanik ve elektronik bileşen ile sinerjik olarak etkileşime geçen harika bir sistemdir.
Start & Stop
Sürücü tarafından istenildiği zaman açılıp kapatılabilen bu sistem, yakıt tüketimini, zararlı emisyonları ve gürültü kirliliğini azaltmak için şehir trafiğinde durağan pozisyonlarda aracı otomatik olarak durdurur ve çalıştırır.
Alfa TCT şanzıman
Bu sistem, önceki vitesteyken sonraki vitese geçmeyi sağlayan paralel iki şanzımandan oluşan çift kuru kavramaya sahip aktarma sistemidir. Alfa TCT svici, 6 vitese ve 4 pozisyona sahiptir: park (P); geri (R); boş (N); ileri (D).
TIP modunda, vites kolunun aşağı yukarı hareketi ile veya direksiyon üzerindeki kontrolleri kullanarak manuel olarak vites değiştirilebilir. Bu teknoloji büyük faydalar sağlar;
- Tork konvertörlü geleneksel otomatik şanzıman ile karşılaştırıldığında %10 daha az yakıt tüketimi;
- Çift kavramalı şanzımanın ilk kez Start&Stop sistemi ile birleşimi;
- Yakıt tüketimi ve emisyon azaltımı açısından mükemmel sonuç;
- Tek bir hareketle otomatik moddan manuel sıralı moda geçiş;
- Güç kaybı veya sarsılma yaşamadan daha hızlı ve yumuşak vites değiştime;
- Daha sportif sürüş hissi.
170 HP 1.4 TB’de mevcuttur.
Çift Pinyon aktif direksiyon
Bu yeni nesil direksiyon sistemi Alfa Romeo ile özdeşleşen sürüş memnuniyetini garanti etmek için özel olarak geliştirilmiştir. Faydaları:
- Tüm koşullarda direkt ve hassas direksiyon
- Araç dinamikleri kontrol sistemi ve Alfa Romeo DNA ile tam entegrasyon,
- Değişken güç-destekli direksiyon sayesinde harika bir sürüş konforu
- 10.9 m’lik dönüş çemberi sayesinde şehirdeve park manevraları yaparken kullanımı kolay
- Konvansiyonel sistem ile karşılaştırıldığında %3 daha az yakıt tüketimi.
Prefill
Giulietta, Dynamic modda, sürücüye mümkün olan en hızlı frenleme yanıtını vermek için VDC sistemini kullanan Pre-Fill fonksiyonunu sunar. Kontrol ünitesi fren yapılmasını gerektirecek tehlikeli bir durumla karşılaştığında, sistemin mümkün olan en kısa sürede tepki vermesini sağlamak için sürücü fren pedalına daha basmadan birkaç saniye önce fren sistemi baskılanır ve böylece aracın durma mesafesi kısaltılır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder