Brisa, Palladium Group tarafından düzenlenen ve uluslararası iş çevrelerinde “Strateji Yönetimi Oscar”ı olarak bilinen ‘Hall of Fame’ ödülüne layık görüldü.
“Gelecek için en iyi yolculuğu tasarlama” vizyonu ile sürdürülebilirliği, inovasyonu ve girişimcilik ruhunu tüm iş süreçlerinin odağına yerleştiren Brisa, dünyanın önde gelen strateji ve teknoloji danışmanlığı, eğitim ve lisanslama kuruluşlarından Palladium Group tarafından “Balanced Scorecard Hall of Fame for Executing Strategy” (Stratejik Yönetimde Başarı) ödülüne layık bulundu.
Brisa çalışanlarının kurumsal misyon, vizyon ve bunların hedefleriyle ilişkilerini daha iyi anlayarak doğru yönde değer katmalarını sağlayan “Strateji Evi” projesi, Dr.Robert S. Kaplan ve David P. Norton BSC kriterlerine göre değerlendirilerek, 28 Ekim günü Palladium Global Summit’in Boston’da düzenlenen açılış töreninde strateji ve performans yönetimi alanında dünyanın en prestijli ödülllerinden birine sahip oldu.
Bayman: “İnovasyon ve girişimciliği başarı adımına dönüştürdük”
Brisa adına ödülü kabul eden Genel Müdür Hakan Bayman, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede şunları söyledi: “Stratejik planlama alanında, uluslararası düzeyde verilen dünyanın en prestijli ödüllerinden biri olan Hall of Fame’i alarak önemli bir başarıya imza attık. Vizyonumuzda yaptığımız değişikliği, ‘Değişim için Değişin’ felsefemizden aldığımız güçle tüm iş süreçlerimize yansıtarak, bir sanayi şirketinden inovasyon şirketine dönüşme yolunda kısa zamanda önemli aşamalar kaydettik. Tek bir vizyon altında belirlenmiş stratejileri, kişiler bazında günlük işlerimize indirgeyerek ve performans ölçümü yaparak bu başarıyı sağladık. Bunun yansımasını, müşterilerimize sunduğumuz inovatif hizmetler ve yarattığımız değerin yanı sıra finansal sonuçlarımızda da gördük. Bir takım olarak başarıya inanmamız, ve hedeflerimize odaklanarak azimle çalışmamız, sürdürülebilirlik, inovasyon ve girişimciliği kurum kültürü haline getirmemiz de bu ödülü kazanmamızda büyük rol oynadı.”
Müşteri odaklı inovasyon anlayışının, iş ortaklarına ve müşterilerine sağladığı katma değerlere de değinen Bayman: “Müşteri beklentilerini en doğru şekilde anlamak ve karşılamak, inovasyon yaklaşımımızın temelini oluşturuyor. Müşteri deneyimini mükemmelleştirmek adına, Müşteri Temas Noktaları Yönetimi uyguluyor, Maslak’ta hizmet veren OtoPratik model mağazamız aracılığıyla müşteri beklentilerini, alışveriş ve memnuniyet döngüsünü birebir yaşayarak analiz ediyoruz. Buradan aldığımız geri bildirim, görüş ve önerilerle, hizmet ve sureç inovasyonuna odaklanarak müşterilerimize sunduğumuz hizmetlerde fark yaratıyoruz. Örneğin; ticari araçlara yönelik tüm filo yönetim çözümlerimizi aynı çatı altında buluşturduğumuz ‘Profleet’ kapsamında tamamen Brisa çalışanları tarafından geliştirilen dünyanın ilk ve tek mobil TIR bakım servisi Mobilfix, ağır ticari araçların periyodik bakım işlemlerini filoların araç parklarında gerçekleştirerek, zaman ve maliyetten tasarruf etmelerini, iş sürekliliklerini korumalarını sağlıyor. Bireysel müşterilerimiz içinse Ekim 2011 itibarıyla Türk lastik sektöründe bir ilke daha imza atarak, özellikle lastik satış noktalarına gitmeyi pek tercih etmeyen kadın sürücüler ve iş yoğunluğundan lastik değişimine zaman ayıramayan araç kullanıcıları için, www.lastik.com.tr internet sitesinden adreste lastik değişimi ve lastik bakımı hizmetine başladık. Yine Türkiye'nin ilk ‘sosyal seyahat’ platformu olma özelliği taşıyan Tripin sayesinde; kullanıcılara seyahatlerindeki tüm rotaları dijital ortama taşıyabilme, rotalarına ait fotoğrafları, durakları, notları ve videoları da arkadaşlarıyla paylaşabilme imkanı sağlıyoruz. Sunduğumuz inovatif hizmetlerle, tüm paydaşlarımızın yolculuğuna değer katmak, en büyük amacımız.”
Palladium Grup CEO'su John McClellan ise bu yılki organizasyonda ödüle 5 farklı kıtada 12 ülkeden toplam 14 kurumun ödüle layık görüldüğünü belirterek, "Bu organizasyonların her biri, strateji yönetimi alanında gerçek birer usta olduklarını kanıtladılar. Dr. Robert S. Kaplan ve David P. Norton BSC strateji yönetimi kriterlerine göre sürdürülebilir performans göstererek Hall of Fame’e katılmaya hak kazanmak, sınırlı sayıda elit organizasyona nasip olan küresel bir gurur kaynağı" dedi.
2010’dan bu yana net karını ikiye katladı.
2003 yılında dahil olduğu Balanced Scorecard uygulamasında, 2010 yılında yeni vizyonu doğrultusunda önemli revizyonlar gerçerleştiren Brisa, strateji planını güncelledi. Bunun sonucunda, yurt içi satış gelirleri %24, toplam satış gelirleri %10 artarken, net karı ise 2 katına çıktı.
2011-2013 yılları arasında İzmit Üretim Tesisleri’ne toplam 214 milyon USD yatırım gerçekleştiren Brisa, Aksaray Organize Bölgesi’ndeki ikinci fabrikasının inşaatına 300 milyon USD başlangıç yatırımı ile bu yıl sonunda başlayacak.
Mobilfix ile TİM İnovasyon Haftası’nda “Müşteri Odaklı Hizmet İnovasyon Ödülü”ne layık görülen, İSO İnovasyon Ödülleri’nde ise “Stratejik Planlama” alanında ödül kazanan Brisa, 2014 Avrupa İş Ödülleri yarışmasında “Ulusal İnovasyon Şampiyonu” seçildi ve şimdi uluslararası platformda Türkiye’yi temsil edeceği günü bekliyor.
Brisa, global lastik üreticileri arasında 37. sırada; Türkiye'nin En Değerli Şirketleri Araştırması (Brand Finance) sonucuna göre ise 39. sırada bulunuyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder