30 Kasım 2014 Pazar

Yeni Peugeot 308 1.2l 130 hp yakıtı kokluyor

Peugeot, Türkiye’de bir kez daha son derece iddialı bir yakıt tüketim testi gerçekleştirdi. Peugeot Türkiye, 130 beygir gücündeki yeni turbo benzinli PureTech motorunun verimliliğini ve yakıt ekonomisini Türkiye yol şartlarında ispat etmek üzere Volkan Işık Akademi ve TOSFED ile yola çıktı.

Yeni Peugeot 308 1.2l 130 hp PureTech benzinli motor ile gerçekleştirilen test ile Edirne’den Ardahan’a en düşük yakıt tüketimini elde ederek ulaşmak hedeflendi. Peugeot 308 1.2l 130 hp PureTech manuel şanzımanlı  Allure versiyonu ile, 100 kilometrede ortalama 3,2 litrelik tüketim değeri ile Edirne’den Ardahan’a 1.718 kilometre geride bırakıldı.

Yakıt ekonomisi Tech, performansı Tech
2014 Yılın Otomobili” seçilen Peugeot 308, 130 beygir gücündeki yeni turbo benzinli PureTech motoru ile ürün gamını genişletiyor. 6 ileri manuel ve 6 kademeli Efficient Automatic Transmission EAT6 otomatik vites seçenekleri ile sunulan Euro 6 normlarına uygun PureTech motor seçenekleri ile Peugeot 308, yakıt tüketimi ve emisyon salımları açısından sınıfının liderliğine yerleşiyor. Daha da dikkat çekici olarak, bu performans Peugeot’nun standartlarına uygun bir sürüş keyfi sağlayarak gerçekleştiriliyor.
 
1 depo benzin ile 1.718 kilometre
Peugeot, yeni üç silindirli turbo benzinli 1.2l 130 hp PureTech motorunun 6 ileri kademeli manuel şanzımanla Türkiye’de daha önce hiç yapılmamış bir “Yakıt Tüketim Testi”ni yapmak üzere Volkan Işık Akademi ile bir araya geldi. Test sürüşüne onay veren TOSFED (Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu) yetkilileri de yolculuğa eşlik ettiler.
 
Edirne’den start alınan tüketim testinde Ardahan’a kadar süren yolculukta toplam 1.718 kilometre geride bırakıldı. Volkan Işık Akademi’nin deneyimli test pilotları bu ekonomik yakıt tüketim testi süresinde farklı yol koşulları ile karşılaştı. 
Zorlu hava ve yol koşulları
Şehir merkezi, ilçelerde gibi yerlerde yaklaşık olarak 50’nin üzerinde trafik ışığı geride bırakıldı. Rota boyunca 308 toplamda 4 kez 2000 metrenin üzerine tırmandı. Ardahan İl Tabelası ise 2400 metre ile testin en yüksek noktasıydı. Bir başka dikkat çeken unsur ise bu tırmanışların ardındaki inişlerin, tırmanışlara göre çok kısa olmasıydı. Tüketim değerinde farkedilir bir fayda sağlanamaması ekibin işini oldukça zorlaştırdı. Bu rota boyunca 308 1.2 130bg PureTech ile far, silecek ve havalandırma sisteminin kullanımı da elbette kaçınılmazdı. Edirne’den start alan test, Tekirdağ, İstanbul, Kocaeli, Sakarya, Düzce, Bolu, Karabük, Çankırı, Kastamonu, Çorum, Amasya, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize, Artvin, Ardahan'ın geçilmesinin ardından Çıldır Gölü’nün 45 km ilerisinde biten yakıt ile son buldu. 
 
Türkiye’nin en batısından en doğusuna, Edirne’den Ardahan’a 
Volkan Işık Akademi tarafından düzenlenen bu testin ardından toplam 1.718 km geride bırakıldı. Bu test ile Peugeot 308 yeni 3 silindirli benzinli PureTech motoru ile ne kadar ekonomik tüketim sonuçlarına imza atabileceğini rahatlıkla ispatlamış oldu. Cam tavanlı Allure versiyonu (Peugeot 308 ürün gamının en ağır versiyonu) olduğu halde 53 lt’lik yakıt deposu olan Peugeot 308 bu sonuçla bir depo benzinle 1.718 km’yi geride bırakabileceğini ortaya koydu. Yeni Peugeot 308, bu test sürüşü ile güvenli ve konforlu olmasının yanı sıra yakıt tasarrufunu ve avantajlı kullanım ekonomisini de kanıtladı. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder