22 Kasım 2014 Cumartesi

Yepyeni Mazda CX-3 kompakt crossover SUV

Mazda, 2014 Los Angeles Auto Show'da Mazda CX-3 lansmanını yapıyor.


Yeni kompakt crossover SUV, SKYACTIV Teknolojisi ve KODO-Hareketin Ruhu tasarımı özelliklerine sahip olan Mazda'nın yeni nesil ürün hattındaki araçların beşinci modeli. CX-3, kişinin bir araçta arayacağı tüm özellikleri sunuyor: çok güçlü ve tarz sahibi bir tasarım, yalnızca müşterinin kullanım kolaylığı düşünülerek geliştirilmiş özellikler ve Mazda’nın her modelinde önemsediği uyumlu sürüş hissi.

Güzel ve zarif tasarımın devamı olarak, bir araçta tüm hayatın anlatıldığı KODO ruhunda yaşam bulan keskin hatlar ile hız hissiyatı betimlenmiştir. Araç içinde, kullanılan malzeme detaylarına özenle dikkat çekilerek etkileyici derecede zarif ve kaliteli bir kabin ortamı yaratıldı. Muhteşem çevre ve güvenlik performansının yanı sıra çok uyumlu bir sürüş zevki gerçekleştirmek amacı ile CX-3 dikkatlice işlenmiş tüm SKYACTIV Teknolojilerine sahip.

Güç aktarma özellikleri arasında SKYACTIV-D 1.5-litre temiz dizel ve SKYACTIV-G 2.0-litre doğrudan enjeksiyonlu benzinli motorlar bulunuyor. Mazda’nın yeni nesil AWD sisteminin yanında her bir seçenek, önemli ölçüdeki düşük emisyonlarıyla birlikte güçlü ve doğrusal sürüş performansı sunuyor. Aynı zamanda müşterinin sürüş keyfini arttırmak adına model, araç içi bağlantı sistemi MZD Connect* ve i-ACTIVSENSE gelişmiş güvenlik özellikleri gibi Mazda’nın çok çeşitli son teknolojilerini de sunuyor.

Mazda'nın son tasarımı ve teknolojisiyle Mazda CX-3, şehir içi sürüşten harika şehirdışı seyehatlere kadar her ortamda müşterinin yaratıcı hayat tarzına uyum sağlamak için üretilen bir araç. Model 2015 yılı ilkbaharından itibaren Japonya’da dünya satışlarına başlayacak ve Mazda ürün hattının yeni temel modeli olması bekleniyor.

* Japonya, ABD, Kanada ve Meksika'da Mazda Connect olarak bilinmektedir.


1. Tasarım

KODO’nun son ürünüyle sofistike güzelliğin izinde

CX-3 tasarımı, en şık şekilde Mazda’nın KODO tasarımını ifade ederken güzellik ve sofistikeliğin izinden gidiyor. Güçlü ve oldukça canlı formu, Mazda tasarımcılarının da istemiş olduğu ve geleneksel sınıflarla sınırlandırılamayan aracın kusursuz şekilde ifade edilmesini sağlıyor. Tasarım ekibi, güzelliğin net bir ifadesi ve aracın dışı için ise radikal bir tarz yaratmak için çalıştılar. Buna, güzelliğinin ve gereksiz her bir öğeyi çıkarmak için verilen özenli çabaların temelini oluşturan oranları geliştirmek için benzersiz bir yaklaşım sayesinde ulaşıldı. İç mekân için de, ortamın uygun şekilde ifade edilebilmesi adına güçlü bir çaba verildi.  Kullanılan malzemelerin ince dokularıyla birlikte, yüksek kaliteli ve sofistike bir kabin ortamı yaratıldı.

Gövde

  • CX-3’ün ön kısmı, modelin tarz sahibi oranlarıyla uyumlu cesur bir görünüm sergilemek için tasarlandı. Yatay şekilde akan yoğun bir enerji ifadesi oluşturmak için ön ızgara, gümüş renkli ön kenarlarıyla birlikte yedi ucun birleşiminden oluşuyor. İmza niteliğindeki kanat, düz metalden üretilmişçesine kalın ve üç boyutlu. Tüm gövdeyi sarmalayan güçlü hız hissinin başlangıç noktasını oluşturuyor.
  • Far düzeneği, geri doğru bakan gözler gibi ince ve keskin bir tasarım oluşturmak için dönüş sinyallerini ana far ünitesinin dışında konumlandırıyor. İmza niteliğindeki kanadın uçları ise, entegre LED aydınlatma çizgileriyle farlara doğru uzanıyor. Modelin sert ifadesini arttırarak kısa farları çevreleyen ışıklı imzayla kusursuz bir biçimde birleşiyor.
  • A-sütunlarının altına doğru uzanması için arkaya doğru itilen ön çamurlukların üst noktasıyla birlikte, CX-3'ün yan görünümü aracın normal boyutlarından çok daha büyük bir gövde hissi uyandırıyor. Aşağıdaki üç bölüm için gövde yüzeyinin her bir noktasındaki zengin ifade ve gizli değişikliklerin oluşumuna oldukça özen gösterildi: Gövdenin ön yarısı, uzayıp giden bir şekille uzun bir burna sahip; kabin bölümü D-sütunlarından elektrik geçirilmesiyle elde edilen pürüzsüz bir görünüme sahip ve gövde arkasındaki düz parça ise güçlü bir görünüm kazandırıyor.
  • Arka tarafa temiz bir görünüm ve güçlü bir dayanıklılık hissi katan kısa bir uzantı tasarlamak için plaka, arka tamponun üst kısmına yerleştirildi.
  • CX-3, yeni geliştirilen Seramik Grisi Metalik gövde rengine sahip. İnce şekilde bilenmiş metalik yüzeyinin ve güçlü sağlamlılık hissinin ifadesi, kendine gelen ışığa bağlı olarak görünümü değiştiriyor.
  • CX-3, güçlü bir sürüş sunan ve pozitif bir duruş hissi veren geniş çaplı lastiklere sahip. Opsiyonel olan 18 inç lastikler, metal grisi renkle boyanmış ve işlenmiş metalin parlaklığıyla kontrast oluşturulmuş kalın ve yontulmuş kollara sahip.


Kabin

  • Kabin, gövde tasarımıyla uyumlu bir şekilde yüksek kaliteli ve sofistike bir his veriyor. Alan tasarımlarının uyumu ve kullanılan malzemelerin kalitesi dâhil her bir detaya çok fazla özen gösterildi.
  • Kabini çevreleyen karakter çizgisi ve kapı döşemesinin derin oyuntulu üç boyutlu şekliyle birlikte nispeten yüksek kemer çizgisi, ön koltuk alanı için rahatlık ve açıklık hissi yaratıyor. 
  • Tüm bilgiler görüntüleniyor ve kontrol sistemleri ise Mazda’nın göz hizasındaki kokpit konseptine dayanan sürücü odaklı tasarımla uyumlu bir konumda bulunuyor.
  • Gösterge paneli başlığını kaplayan yumuşak malzemenin ön kenarı, olgunluk özelliği katan dikişli bir görünüme sahip.
  • Kabinin parlak ve yüksek kalitede görünmesi için her bir nokta yeniden geliştirildi. Kapı döşemesindeki kolçaklarda ve taban konsolu dizliklerinde kullanılan koyu kırmızı vurgular ile düz metalden oyulmuş gibi görünen iç kapı kolu uçlarındaki keskin şekil bunlara örnek verilebilir.
  • Sofistike bir ortam görünümü veren saf beyaz deri ve siyah Lux Suede® tercihi gibi farklı koltuk malzemelerinin birleştiği noktalarda ise ince şeritler kullanıldı.
2. Donanım
İnsan odaklı donanımlarda gerçek kullanım kolaylığı amaçlandı

Stil sahibi oranlara ulaşmak adına KODO tasarım dilinin son ürününün uygulanmasına ek olarak, CX-3 tasarımcıları yeterli genişlikte alan sağladılar. Amaç, bir aracın nasıl olması gerektiği konusunda Mazda’nın vizyonunu doğru şekilde temsil eden bir donanıma ulaşmaktı.  Sonucunda da CX-3, kendi crossover SUV donanımına özgü olan bir kullanım seviyesi sunuyor. Sürücülere ihtiyaçları olan net görüşü sunan araca binmek ve inmek kolay. Aynı zamanda araç, sürüş sırasında daha fazla güven veren düşük kütle merkezli bir oturma pozisyonu sunuyor. Aynı zamanda müşterinin aktif yaşam tarzını destekleyen araç içi bağlantı sistemi olan gelişmiş MZD Connect* donanımına sahip.

Boyutlar, konfor ve iniş/biniş kolaylığı

  • 4,275 mm (toplam uzunluk), 1,765 mm (genişlik) ve 1,550 mm (yükseklik, yüksüz, köpek balığı yüzgeci anten dahil) boyutlarına sahip gövde, şehir içinde sürüşte ya da park ederken bile CX-3’ün kolay idare edilmesini sağlıyor. Uzun burun 910 mm ön konsol çıkıntısına sahip, yekpare görünümlü arka çıkıntı 795 mm ve dingil mesafesi 2,570 mm. Bu da, konforlu koltuklar için yeterli yer sunarken akıcı oranlar oluşturuyor.
  • Ön koltuklarda, oturan kişinin ölçüsü ne olursa olsun rahat etmesi için iki ön koltuk arası yeterli mesafe, omuz boşluğu ve diz mesafesi bulunuyor.
  • Arka koltukların konumu, ön koltuklara göre kabin merkezine daha yakın ve kalça noktası ön koltuklardan daha uzun tutuldu. Ortaya çıkan düzen sayesinde, arka koltuklarda oturan yolcular ön tarafı daha kolay görebiliyor ve ön koltuklarda çaprazlama oturan kişilerle muhabbetin tadını çıkarabiliyorlar.
  • CX-3'ün kalça noktası, hem ön hem de arka koltuklar için optimal düzeyde ayarlanmıştır. Vücut ölçüsüne bakılmaksızın herkesin kabine rahatça binip inmesini sağlamak adına, asılı yan eşik yapısı ve arka kapıların alçak bölümüyle birleşir.

Sürüş Pozisyonu

  • Sürücünün göz hizası 1,250 mm’ye ayarlanmıştır. Optimal bir sürüş pozisyonu, sürücünün net bir görüşle sürüş keyfini yaşamasını ve güven duyarak aracı kullanmasını sağlar.
  • CX-3, ön tarafta çok geniş bir görüş alanına sahiptir. Aynı zamanda, dış dikiz aynalarının kapıların gövde paneli üzerine yerleştirilmesi de ön pencere ve ayna arasındaki görüş alanını genişletir. Arka görüşü en üst seviyeye çıkarmak için, kemer hattının arka taraf yüksekliği ve C sütunlarının pozisyonu özenle tasarlanmıştır ve kelebek camları yerleştirilmiştir.
  • Ön tekerleklerin öne doğru konumlandırılması ve aralarındaki pedalların şekli ve mesafenin optimizasyonu, sürücünün rahatça oturduğu, bacaklarını uzatabildiği ve pedallara daha doğal ulaşabildiği optimal bir sürüş pozisyonu sunmaktadır. Sürgülü organ tipi gaz pedalı kullanılmıştır.
  • Her bir kontrol cihazı için optimum pozisyona ulaşmak adına çok çalışılmıştır. Vites kolunun ön konsolun en üstüne yerleştirilmesi sayesinde, sürücü vites kolu ve direksiyon arasında elini kolayca hareket ettirebilir ve aşırı güç uygulamadan vites kolunu kolayca çalıştırabilir. Kontrol kumandası, ele uyumlu şekilde tasarlanmıştır.
  • Muhteşem uyum ve tutuşla birlikte rahat bir sürüş için koltuk arkalıklarının ve minderlerinin yanı sıra koltukların şekli ve dayanıklılığının optimize yapısı, koltuk minderlerinde ve arkalıklarında kullanılan titreşim emici özelliğe sahip üretan köpük malzeme ile birleşiyor. Arka koltukların uzatılmış arkalıkları ise koltukların daha geniş olmasını sağlamaktadır.


İnsan-makine ara yüzü (HMI) ve araç içi bağlantı sistemi

Mazda’nın yeni nesil HMI’si, en önemli öncelik olan güvenliğin izinden gidiyor. Kokpit tasarımı, doğru sürüş pozisyonunu korurken ve emniyetli sürüşe konsantre olurken sürücülerin büyük miktarlardaki bilgiyi işlemelerini sağlamaya yönelik uyarı kokpit konseptine dayanmaktadır.

Sürücüye gerekli olan bilgi ve gösterge panelini kontrol etme cihazları, güvenlik için optimal düzeyde konumlandırılmıştır. Bunlar arasında Aktif Sürüş Ekranı, yedi inçlik orta gösterge paneli ve HMI Kumandası da mevcuttur.

MZD Connect*, hareket halindeyken bile internet bağlantısı ve iletişim gibi işlevlerin daha güvenli ve daha kolay yapılmasını sağlayan bir araç içi bağlantı sistemidir. Çok büyük bir rahatlık sağlar ve eller serbest telefon özelliği, kısa mesajların alımı gibi Bluetooth® hizmetleri ile HARMAN** Aha™ dâhil internet radyosu da sunar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder